fbpx
 

Online zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga vanuit je eigen veilige omgeving

zwangerschapsyoga groningen
Bewust en vol vertrouwen zwanger

Neem de tijd voor jezelf en het groeiende kindje in je buik. Geef jezelf het ultieme cadeau van vertrouwen en ontspanning met online zwangerschapsyoga!

Onze snelle maatschappij vraagt veel van ons. De wereld draait op hoogt tempo door.

Tijdens de zwangerschapsyoga, die ik ook live geef in de studio, zie ik vaak vermoeide en overprikkelde vrouwen binnenkomen. Werk, relatie, een vol sociaal leven, een nieuw huis of een verbouwing zijn onderwerpen die aandacht vragen.

De zwangerschap doe je erbij. Maar is dat drukke leven eigenlijk wel goed voor jou en je kindje? Te snel en te veel willen doen tijdens deze periode van je leven, wil vaak niet meer. Je lichaam geeft het meestal wel aan.

Maar hoe vind je ontspanning als er toch zoveel van je gevraagd wordt? Door tijd te nemen voor jezelf. Ik help je er graag bij!

Mijn naam is Hilke. Ik ben moeder van twee jonge kinderen. Als yoga- en mindfulness docent geef ik les in mijn yogastudio in hartje Groningen. Maar ook online ben ik er voor je.

Met mijn ruime ervaring in de praktijk en theorie leer ik je te ontspannen met ademhalingstechnieken, ontspanningsoefeningen en milde bewegingen om je lichaam te doen ontspannen.

Namasté Hilke

Wat anderen zeggen

Over de online cursus

Zwangerschapsyoga Groningen

Loop jij hier ook tegenaan?

  • Hoge ademhaling
  • Harde buiken
  • Pijn in je rug
  • Gespannen spieren
  • Vermoeidheid
  • Onzeker over de naderende bevalling
  • Druk in je hoofd

En is dit wat jij het liefste wilt?

  • Ontspanning ervaren
  • Rustig ademhalen
  • Vertrouwen in je lijf
  • Rust in je hoofd
  • Me-time voor jou en je kindje
  • Lekker slapen
  • Praktische tips en trics voor je zwangerschap, bevalling en kraamtijd

Online zwangerschapsyoga

Dan is deze online zwangerschapscursus echt iets voor jou!

In deze online cursus volg je iedere week een yogales. Vanuit je eigen vertrouwde omgeving neem je tijd voor jezelf. Door wekelijks “in te checken” bij jezelf, word je je bewust van hoe het met je is.

Je mag de boel de boel laten. Even geen prikkels van buitenaf. Geen moetjes, maar alleen even dingen mogen. Met praktische tools en heerlijke zwangerschapsyoga-lessen word je je bewust van hoe het met jou en het kindje in je buik is.

De inhoud van de cursus:

Online zwangerschapsyoga

Week 1

Je ademhaling zegt veel over je mentale  en fysieke welzijn. Want wanneer je rustig adem voel je je relaxt. Je ervaart meer rust in je hoofd, je hartslag is gelijkmatig, je spieren ontspannen en je ervaart meer energie. Je kindje kan zich optimaal ontwikkelen in deze conditie. Tijdens deze eerste week van deze cursus leer ik je verschillende ademhalingstechnieken, die je je eigen maakt gedurende de gehele cursus. Want hoe vaker je ze oefent, des te meer je ze eigen maakt.

Online zwangerschapscursus

Week 2

Een zwanger lichaam verandert iedere dag. Vaak krijgen vrouwen last van hun onderrug en bekken. Met verschillende bewegingen kan je pijn verlichten of voorkomen. Deze oefeningen leren je je onderbuik en bekkenbodem te ontspannen. Omdat jij en je kindje hiermee meer bewegingsvrijheid krijgen, neemt de kans op een vlotte bevalling toe.

Online zwangerschapsyoga

Week 3

Door je groeiende buik is het vaak lastig een correcte houding aan te nemen. Ook heb je letterlijk minder ademruimte als je zwanger bent en je sneller in je borst gaat ademen. Dit vraagt veel van je bovenrug. Met deze les maken we lengte in het bovenlichaam. Door te stretchen en zachte bewegingen te maken ervaar je weer ruimte in je bovenlijf.

Online zwangerschapsyoga

Week 4

Tijdens je derde trimester wordt bewegen steeds wat lastiger. Maar stil zitten is niet goed voor je. Daarom doen we simpele en hele effectieve oefeningen om ontspanning te ervaren. En als je straks bevallen bent, is het zelfs mogelijk een paar oefeningen in bed te doen. Want bedrust in de eerste week na je bevalling is raadzaam om bekkenklachten te voorkomen. Wat rek en strekoefeningen voor ontspannen spieren tussen het voeden en luiers verschonen door is vaak heel fijn! Ook brengt ontspanning je hormonen meer in balans.

Online zwangerschapsyoga

Week 5

Wat je denkt dat voel je! Des te belangrijker is het dus om je focus op de juiste dingen te leggen. Door positieve woorden, zinnen en gevoelens te herhalen in je hoofd oefen je hiermee. Met meditaties die je liggend, bewegend of zittend kan doen ervaar je vertrouwen, rust en ontspanning.

Je investering

Introductietarief!
  • Titel variant 1

  • 37,50.
  • √ Toffee cotton candy jelly donut
    √ Toffee cotton candy jelly donut
    √ Toffee cotton candy jelly donut
Introductietarief!
  • Titel variant 1

  • 37,50.
  • √ Toffee cotton candy jelly donut
    √ Toffee cotton candy jelly donut
    √ Toffee cotton candy jelly donut
  • Online zwangerschapsyoga
    • √ Nuchtere benadering van zwangerschapsyoga
    • √ Professionele video’s
    • √ Meditaties
    • √ Met mindfulness en hypnobirthing elementen
    • √ Jarenlange ervaring met zwangerschapsyoga
    • √ Onbeperkte toegang tijdens je hele zwangerschap
    • €97,-
    • Nu voor: 49,-

FAQ

Veelgestelde vragen

Ik ben niet lenig, kan ik dan wel meedoen?

Tuurlijk! Yoga gaat niet over lenigheid, maar dat je luistert naar wat je lichaam aangeeft. Met simpele aanpassingen kan je prima uit de voeten.

Welke spullen heb ik nodig om mee te doen met de cursus?

Een yogamat, een kussen om op te zitten, eventueel twee yogablokken en een dekentje.

Wat doe ik als ik een houding niet correct uitvoer?

Als je twijfelt, maak dan een foto van jezelf en mail het naar info@yoga050.nl. Mocht een houding niet goed voelen, ondersteun jezelf met kussens of blokken. Eventueel kan ik je per mail een andere houding geven.

Ik wil graag ontspanningsmuziek luisteren. Welke muziek raad je aan?

Op mijn spotify-account vind je een paar fijne lijstjes die je kan afspelen. Je kan zoeken in spotify op Hilke Meerman.

Wat anderen zeggen

over de online cursus